2013. április 13., szombat

Bon jour! Reggeli!

Igazi tavaszi nap volt ma, végre, ezért vegyítettem az ételfotókat virágos képekkel, ezek is ma születtek egy nagy séta közben. Már múlt héten elhatároztam, hogy megsütöm ezt a finom, ropogós, omlós vajas croissant-t, de sajnos nem volt rá időm... Viszont így dupla öröm volt a jó idő, és hogy jól sikerült a péksütim. :) Nem mondom, hogy nem időigényes és nagyon egyszerű, de mindenképpen megéri mert annyira finom... Itthon nagyon nagy sikert aratott.


Frissen sült vajas croissant

- 500 g kenyérliszt

- 1 cs. szárított élesztő
- 40 g cukor
- 1 tk. cukor
- 300 ml langyos tej
- 300 g vaj
-1 tojás



A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A száraz hozzávalókat egy nagy tálban elkevertem, majd mélyedést csináltam a közepébe. Beleöntöttem a tejet, és az egészet lágy tésztává kevertem. Majd 10-15 percig gyúrtam, míg sima tésztát nem kaptam belőle. Ezután meleg helyre raktam konyharuhával letakarva, míg duplájára nem kelt a tészta. Közben sodrófával kinyújtottam a két sütőpapír közé tett vajat 5 mm vastag téglalappá. Mikor megkelt a tészta, alaposan átgyúrtam, majd kinyújtottam a tésztát kb 45 x 15cm-esre. Ezután a kinyújtott vajlapot ráhelyeztem a tésztára és felhajtottam a tészta széleit, majd összehajtogattam, és újra kinyújtottam. (ezt a hajtogatás- nyújtást2-3x meg kell csinálni) Végül újra kinyújtottam, majd a tésztából  egyenlő szárú háromszögeket vágtam ki, és az "alaptól" kezdve feltekertem, majd kifliket formáztam. A tojást félig felvertem, megkentem vele a tésztát, majd 15-20 perc alatt aranybarnára sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése