2013. május 19., vasárnap

A Gofri és az Eper találkozása

Először is jöjjön a magyarázkodás és a bocsánatkérés, amiért lassan egy hónapja nem írtam a blogba... Az indok, hogy rengeteg volt a dolgom, a múlt hónap elején Pécsett a Kodály Központban sikeresen színpadra vittünk egy opera előadást, ami életre szóló, csodálatos élmény volt, viszont emiatt sokkal többet kellet ott lennem... Igaz egyszer belekezdtem egy "blogravalóba", de valamiért nem sikerült sem a süti, sem a képek, az egész egy kapkodás volt és borzasztó megfelelési kényszer lett úrrá rajtam... Akkor úgy éreztem, nem csinálhatom ezt, mert ez a szenvedélyem, és muszájból nem lehet csinálni. Ezért úgy döntöttem, ha lesz időm és kedvem, akkor nyugodt körülmények között és türelemmel újra nekilátok. Ma jött el ez a nap.



Gofri tejszínhabbal és eperszósszal

a tésztához 

- 4 dl tej
- 3 tojás
- 250 g list
- 3 ek. cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 2 tk. sütőpor
- 8 ek. olaj
- 1 csipet só

a szószhoz

- 20-25 kisebb szem eper
- 2 ek. porcukor



Elkészítés

A tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A tejet a tojások sárgájával és az olajjal jól elkevertem,egy másik edényben a lisztet a sütőporral a cukorral és a sóval összedolgoztam, majd hozzáadtam a folyékony hozzávalókhoz. Ezután a felvert habot óvatosan belekevertem a masszába. Nem szabad sokáig kevergetni mert összetörik a hab és nem lesz könnyű a gofri tésztája. A gofrisütőt előmelegítettem majd megkentem olajjal és kisütöttem benne a tésztát. Míg sültek az epret  megmostam, megpucoltam,  majd botmixerrel összeturmixoltam, és hozzáadtam a porcukrot. Mikor elkészültek a gofrik tejszínhabbal, eperszósszal és friss eperrel tálaltam.


Jövő héten elkezdődik az egyetemen a vizsgaidőszak, így ismét elég sok dolgom lesz, de ígérem, fogok időt szakítani a blogolásra... Addig is jó főzőcskézést mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése